poniedziałek, 23 marca 2015

LAS DĘBIŃSKI

Las Dębiński jest pozostałością po dawnych lasach łęgowych. Jest on najbardziej zbliżony pod względem gatunkowym do naturalnego lasu. Znajduje się w dzielnicy Wilda w lewobrzeżnej części Poznania.


Las od XVw należał do klasztoru Karmelitów, w połowie XIX w był własnością Prus, a dopiero w latach 40tych XXw. trafił w ręce miasta.


Jest to miejsce rekreacji dla pobliskich mieszkańców. Wyznaczone są szlaki piesze, rowerowe, jest również parking. Można łowić ryby, opalać się, czy pójść z rodziną na spacer.
Obecnie Dębiną opiekuje się Zarząd Zielenie Miejskiej w Poznaniu.


Zajmuje powierzchnie ok 80ha, znajduje się tam ok 400 dębów stuletnich i starszych, i ok. 86 pomników przyrody.


Warto odwiedzić to piękne miejsce, zresetować się na chwile, odpocząć.



Wybrałam się tam na przejażdżkę rowerem w październiku, więc park odznaczał się kolorami jesieni. Teraz na wiosnę z pewnością będzie jeszcze piękniej.




1 komentarz:

  1. Witaj,
    Właśnie przeczytałam cały twój blog - bardzo ciekawie napisany.
    Widać, ze masz różnorodne zainteresowania i fantastycznie wykorzystałaś ten roczny pobyt w UK!!!
    Z łezką w oku wspominałam - czytając twoje posty - moje au pairskie doświadczenia sprzed prawie 50 lat. Też byłam w Londynie w czasie wakacji w trakcie studiów - niezapomniane chwile....Ale wtedy to było jeszcze bardzo mało popularne.
    Życzę powodzenia w nauce i wspaniałych podróży w przyszłości!!!
    Dla mnie wędrówki po świecie też są najważniejsze, jeśli miałabyś czas luknij na forum turystyczne Trip4cheap, a znajdziesz tam moje relacje z kilku ostatnich podróży - piszę jako Apisek.
    Pozdrawiam
    Mariola

    OdpowiedzUsuń